Borup Gruppe

Plads til alle

Forside

KFUM Borup holder til i en dejlig hytte tæt på byen og tæt på skoven, hvor der er plads til store armbevægelser og forskelligheder.

Vil du være spejder i Borup gruppe?

Vi har spejderenheder fra 3 år til 100+, så hvis du er interesseret, se nærmere under Enhederne og kom endelig ned til et møde.

Hvad er spejder?

KFUM-Spejderne er en forening der giver børn og unge mod til sammen at tage ansvar for en bedre verden. Det gør vi ved at udvikle værdifulde kompetencer og skabe meningsfulde fællesskaber, som er attraktive for børn og unge. Det betyder at den enkelte spejder føler sig stolt over, og anerkendt for at gøre en forskel.

I Borup gruppe er vi ikke partipolitisk og vi byder alle velkomne uanset oprindelse, sociale vilkår og religion. Vores formål er at bidrage til at børn og unge lærer at blive selvstændige, får en demokratisk livsholdning, tager medansvar og realiserer deres fulde potentiale.

Spejderbevægelsen er funderet på værdier man også møder i kristendommen, men vi er ikke en missionerende forening.

Alle vores møder, lejre og meget mere bliver arrangeret af vores frivillige ledere med hjælp fra forældre.

Læs mere omkring spejder her.